torsdag 26 november 2009

Ett rätt och en fyrtioåring

Jaha ja.
Ska de till å bli lite poker skrivet i den här pokerbloggen då?!
Okej då.
Asså NÄTpoker. Far åt fi****. Inte en stavelse rätt i natt.
Visst. Slaskpoker på bonussatteliter. Nån som väntat sig tight spel där?
I helvete heller. Vad spela jag.... 20 SnG och trodde väl jag skulle få medriggen på min sida åtminstone EN gång på 20. Men IKKE! (AAAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh!... efterdyningstilt)
Är så efterdyningstiltad så jag orkar inte ens whina om dom.

Jag föredrar livepoker jag. Fan så lättare att acceptera en utdragning där.
Jag VET ju att det är ren och skär slump (otur). Men se det där med elektronisk panipulering på nätet. Se, det kan jag fan inte acceptera.
"Jamen, man ser fler händer på nätet och då blir det fler utdragningar". Yeah. Up yours! Även OM... och jag säger OM.... en gång till OM, nätpokern INTE är riggad så fuskas det ju på tvåhundra andra sätt istället.... collusion, coffeehousing, LAN, Ventrilo, Skype, HM etc etc.... alla hjälpmedel är tillåtna för alla kan använda sig av det. Jomenpyttsan. Enligt den filosofin skulle doping vara ok också. Alla kan ta doping.
Näe. Det ska va livepoker.
Det märkliga idag dock är att tre av fyra stora, riktigt stora potter, slutade i en splitt... Och det är ju ETT GRANDE FRAMSTEG då jag vanligtvis blir utklonkad på rivern när man har 90-10 överläge. Som idag. Visserligen Omaha. Med stora svängningar. Men QQ mot TT initiellt. Fi träffar set på flopp. Jag nästnöt färgdrag. Klonkar in en Q på turn för att återta det feta överläget. För att sedan få splitt på en fyraoutare för Fi när det rivrar en J (som inte är hjärter). Den sista 10an hade gett Fi en fyrs. Degen i mitten med nötstegen och visst blir det splitt på den. I en HU.
Annars gick det mesta min väg idag. Inget värre att klaga på.
Mina Fi:s gjorde fina syner på mina blufförsök. Är jag så lättläst eller kan dom inte släppa sina händer?
Jag vet EN som inte kan släppa KK fast ens ryssen skulle stå för dörren och det floppar ett A. Samma snubbe (vi kan kalla han för N.N. så utpekas inte någon) gjorde dock helt osannolika syner idag. Men var det ren och dumdristighet och oförmåga att släppa en hand.... eller var det genidrag? Jag funderar fortfarande.

Annars har det väl inte hänt alldels mycket idag.
En blixtvisit till en nybliven fyrtioåring. Avreser morgondag fredag till varmare breddgrader (BUON VIAGGIO!). Inte avis alls. Där är det varmt, klibbigt, mygg och fulla engelsmän och svennar. Inte avis alls. Jag älskar regn och våta kalsonger. Ja, tammehåla.. det regnar in där med känns det som. Har fått nog av regn nu.
För fan, ge oss lite snö och en par minusgrader NU!!!

Har fått lampa i köket nu. Yippii... det tog två år, men den kom till sist på plats.
Men jisses. Det krävdes en hel del omdragning av elkablar för att få ordning på det där. Hur i helvete kopplar man belysningen så att man tänder kökslampan ute i hallen??? Den ENDA plats man tänder/släcker på dessutom. Och hallbelysingen går ju på SAMTIDIGT! Nåja. det e fixat nu. så nog om det.

Och för er som inte visste.... om 14 dar, typ, blir jag pappa. Moi? Huga! (alltså, det ligger inte rätt det ordet i mona öron. Men det ger väl sig det med)
Cigarr & Billig Cognac? Ja, det får vi se. =)


Kika in senare vettja.
Ci sentiamo, ragazzi!



dagens citat:
"Bästa metoden att lyckas här i livet är att alltid gå på tårna. Andras tår."
källa: Aristoteles Onassis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar