onsdag 25 november 2009

schööönaste väckningen...

Upp med de blå till tonerna av "Jaaaaaaaaaa......Gooooooood morgon god morgooon, det häär ee Veiron i ottan vämm eeee deeee jaaaa tjööötar med!?!"
Hur kan man inte annat än vakna glad till en "göteborgares" härliga stämma?

och så min favoritbok i knät och två mackor, en kopp te, ett glas lyxjiuce och lite piller (vem knaprar INTE piller idag?).

Ska börja med att berömma en TV-firma i staden.
Dumpade i en hög med trasiga apparater efter ett åsknedslag i sensomras.
"Ja vi har lite fullt upp här som du ser, men till fredag ska jag nog ha hunnit kika på det" Grejen är den att detta var måndagen och snubben i butiken, tillika ägaren av densamma, skulle öppna grejerna och bedömma om dom går att fixa eller inte.
"Jag ringer dig när jag e klar"
Just ja. Det där vet vi ju alla hur det slutar. "Jag ringer DIG" tänkte jag direkt.
jaha, Nån som tror att jag fick nåt samtal i fredags?
Tänkte väl det.
Nåja, det blir tisdag och inga samtal.
Nu ringer jag upp om det här ska bli nåt, funderade jag.
Hej, mina prylar. Har du kikat pååt?
"Näääe, vettu... mycket att göra här... men på torsdag eller fredag kanske" Svarade man. Fick bara den känslan att ger jag han övertaget här så har jag förlorat.
"Men du, du sa att det skulle vara påtittat redan förra veckan"
Sen rabblade jag upp en massa saker till och han så kom det där oväntade svaret.
"Jag ska se om jag hinner kika på det under dagen"
Say what!? Snacka om överrumpling. En lucka i protokollet? Återbud? Vad var det som hände?
Så oåländskt lixom.
Jag svara glatt överraskad att "...det blir bra" ändå inte fullt övertygad.

Så händer det. samtalet. Bara några timmar efter det förra. typ kvart över tre eller nåt. "Jo, hej. Jag har kikat på din prylar och den och den bla bla...."

Va!? Snacka om superduper överrasknig. Färdig redan? höll jag på att säga rätt surt när jag kom på att nu är läget den att vara tacksam och glad i stället.
Alla sura miner suddades bort bara så där och jag vart glad i stället.
Från sura gubben i TV-butiken blev han nu min "hero"... ?=)
Nu kan jag fixa undan de gamla trasiga boxarna, modemen och DVDspelarna.
Nu kan jag traska ner till den lokala TV-försäljaren och börja drömma. Drömma om den där stora platta TV som snart ska spikas upp på väggen. HUr jag sen kan sjunka ner i den nersjunkna soffan och ligga med zappen i famnen och kika på...... en film.
Finns inget bättre en film. men det har varit väldigt dåligt av den varan den senaste tiden... åren.

.... vad sitter jag här och skriver för? (Iväg och inhandla tekniska prylar med sig, BUMS!)


Adjö.



Jo, får jag presentera dagens (eller veckans, vi får se) citat"" (snattat från en annan blogg som snattat från nån annanstans):

"Vad är skillnaden mellan en skitförbannad Rottweiler och en skitförbannad kvinna?"



Läppstift.



Så e det.


Veckans länk: http://svtplay.se/t/102788/niklas_mat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar