onsdag 25 november 2009

Pokerrrr

Somliga tror på lottoguden.
Endel hittar en väska med en mille.
Andra fuskar.
Några stjäl.
Vissa jobbar sig dit.
Ett fåtal föds med det.

Jag talar om den ultimata lyckan. Cashen. Stålarna. Degen. Balubas. Pixen.
Pengarna. Medlet som gör en lycklig. Utan deg inget liv.
Alla vill nå den, den ultimata lyckan. En mille på banken. Minst.
Jag vill dit jag med.
Och jag tänkte klonka mig dit.

Jag tror på pokerguden.
Ett problem bara. Pokerguden tror inte på mig.

Här skall skrivas om poker, poker och just det... poker.
Allt mellan himmel och planet luftas, dystas och tänjs på och åt.
Inget är tillåtet eller förbjudet. Hata och älska.
Förstå och missförstå.
VENTILERA!
inte tilta.
I ur och skur skall här gnällas och "whinas".
Hur illa ochh motigt det än är så är det hit du kommer och gnäller lite.
Sen. Sen är allt lite bättre igen.
Och när allt ändå gått på skit och inget annat hjälper, ring mamma!


Here we go!

1 kommentar: